8 Kasım 2016 Salı

Sevgilerde

Lisede şiir yazardım. Her liseli kadar... Belki biraz daha fazla. İl birinciliklerim falan vardı. Şiir yarışması olduğunda bana söylerdi öğretmenler.
Üniversitede o taraklarda bezim olmadı pek. Lisede başladığım günlük yazma işine devam ettim sadece. Arada bir kaç şiir.
Sonra ekşi sözlük yazarlığıyla birlikte yazı aşkım depreşti. Şiirden düz yazıya evrildi. Ekşi hikayelerde öyküm bile yayınlandı. Ekşi dergide küçücük küçücük yazılarım yer aldı. Sözlükte yazdıklarım da beğenilir genellikle. Sözlük jargonuyla söylersek celebrity değilim ama fena da yazmam hani.
Yok kendimi övmeye çalışmıyorum, sözü şuraya getirmeye çalışıyorum. Hep bir roman yazmak istedim, Sözlükte de desteklendim bu konuda genellikle. Dedim ki, emekli olayım öyle yazarım. Sakin bir yerde, beyaz saçlarım, huzur dolu bir "verandada" :) :) Sanki hep aynı yeteneğe, isteğe, yazma azmine sahip olacakmışım gibi.
Kafamda uçuşan başlangıç cümlelerini, o iki ayrı karakteri birbirine bağlayacak kilit sözleri, o kahramanın ağzına cuk oturacak kelimeleri yazmayı erteledim hep. Unutmam sandım. Çok canlıydılar, çok dokunaklıydılar.
Unuttum. !!!
        "Siz geniş zamanlar umuyordunuz
         Çirkindi dar vakitlerde bir sevgiyi söylemek.
         Yılların telâşlarla bu kadar çabuk
         Geçeceği aklınıza gelmezdi." demiş ya Behçet Necatigil.
Bunu da yaşarken öğrendim. Ertelememek gerekiyormuş.

Hayır neden her şeyi tecrübeyle öğreniyorum, burnumu sürtmem gerekiyor, neden böyle atasözlerinden, nasihatlerden öğrenmiyorum bilmiyorum ki.

6 yorum:

  1. Atasözleri yaşanmışlıklarla aynı etkiyi vermiyor işte... Bir musibet,bin nasihatten yeğdir diye boşa dememişler...
    Mimledim seni:))

    YanıtlaSil
  2. Keşke unutmasaydınız efendim, umarım bir gün hatırlar ve yazmaya başlarsınız. Bizler de okuruz... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de kendimden beklentim o yönde. Bekliyoruz efendim :)

      Sil
  3. Bu şiirin nedense diğer şiirlerden biraz daha fazla seviyorum. Bazen hayatın gerçekten çok hızlı aktı gerçeğini görmüyoruz ve daha sonra yaparım diye ertelediklerimizi unutuyoruz. Aslında biraz anı yaşamak ve gelen istekleri ertelememek lazım. Umarım yazmaya başlarsınız. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Her geçen gün biraz daha uzaklaşıyor benden sevgili Yasemin... Hatırlayayım hemen başlıycam :)

    YanıtlaSil